Firma germana Volkswagen a prezentat in cadrul Show-ului Auto de la Bologna o solutie ingenioasa la problema carburantilor...
In cadrul evenimentului auto de la Bologna, printre participanti s-a numarat si firma Volkswagen, care a prezentat modelele Golf Plus, Scirocco Studie R si Golf BiFuel.
Modelul Golf BiFuel a iesit in evidenta prin faptul ca este primul Golf cu doua sisteme de propulsie non-electrice, unul pe benzina si unul pe gaz.
Cu toate ca folosirea gazului nu este o idee noua in industria auto, modelul Golf BiFuel prezinta un numar de avantaje serioase fata de modelele modificate post-productie.
In primul rand, masina a fost construita si testata luand in considerare buteliile si sistemul de propulsie pe gaz, fiind astfel mult mai sigura decat cele modificate.
Mai apoi, motorul a fost special conceput sa functioneze pe gaz, rezultand de aici o durabilitate mult mai mare decat cele proiectate sa foloseasca benzina.
Principalul avantaj al folosirii propulsiei pe gaz in fata celei pe benzina este reducerea cu peste 10% a cifrei de emisii de CO2.
Asadar, in regim de gaz modelul consuma 9.2 litri de gaz per 100 de kilometri si are o cifra de emisii de circa 149 de g CO2 per kilometru parcurs. Daca se face trecerea la benzina, vehiculul are un consum de 7.1 litri per 100 de kilometri si o cifra de emisii de 169 g C02 per kilometru.
Nu in ultimul rand, butelia de gaz de 41 de litri si rezervorul pentru benzina de 55 de litri confera masinii o autonomie de circa 1100 de kilometri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu