Sorteaza doar ce te intereseaza:

Bancuri

Top of Page

joi, 5 iunie 2008

Sandero îşi merită banii?



Dintre cele cinci versiuni disponibile, doar două par interesante: Preference şi Laureate.


Dacia a luat ieri primele comenzi pentru noul model Sandero, lansat oficial în România marţi seară. Hatchbackul cu cinci uşi nu este numai cel mai aspectuos autoturism produs vreodată la Piteşti, ci şi primul care oferă sistemul ABS în echiparea de bază.

Cele două atribute, neîndoielnic importante, şi-au dat mâna pentru a sălta preţul lui Sandero peste cel al Loganului. La 6.890 de euro, cea mai ieftină versiune a noului model, costă cu fix 490 de euro mai mult decât echiparea similară a berlinei.

Spre comparaţie, în Franţa, această diferenţă este de numai 200 de euro, în timp ce în Spania, Sandero e chiar mai ieftin cu 100 de euro. Evident, cele două modele au preţuri mai mari în ţările menţionate decât în România, dar aceasta are mai puţin de-a face cu poziţionarea în interiorul propriei game.

Aerul condiţionat, la mare preţ

Pentru început, Sandero va fi oferit doar cu două motoare pe benzină (1.4 - 75 CP şi 1.6 - 90 CP). Propulsia turbodiesel (1.5 dCi) va intra în listă către sfârşitul anului.

Ca dimensiuni - 4,02 metri lungime x1,75 lăţime x 1,52 înălţime - Sandero se înscrie perfect în limitele clasei mici. Ampatamentul generos (2,58 metri) oferă premise pentru un spaţiu decent în spate, iar portbagajul de 320 de litri se situează peste media segmentului.

Dacia a pregătit cinci echipări pentru Sandero, dar doar două par cu adevărat de luat în seamă. Versiunea de bază, denumită tot Sandero (6.890 de euro), are, pe lângă ABS, şi un airbag pentru şofer. Următoarea, Ambiance (7.350 de euro), oferă în plus „dotări“ de genul „baghete laterale de protec- ţie gri“. Vârful de gamă, Prestige (9.950 de euro), deţine o listă de echipamente într-adevăr consistentă, dar are două dezavantaje: costă cel mai mult şi vine doar cu motorul de 1.6 litri, care presupune costuri mai mari de întreţinere.

Astfel, rămânem cu două versiuni intermediare, Preference (8.050 de euro) şi Laureate (8.950 de euro), care sunt deopotrivă bine dotate şi cu preţuri acceptabile (în comparaţie cu modelele străine din clasa mică, nu cu Logan). Preference are airbag pasager, servodirecţie, închidere centralizată, geamuri electrice faţă şi radio-CD. Aerul condiţionat apare abia la echiparea Laureate, împreună cu volanul reglabil pe înălţime, oglinzile electrice, proiectoarele şi computerul de bord.

Dacă fără computer de bord şi proiectoare se mai poate trăi, cu aerul condiţionat e o altă poveste. Climatizarea, care nu mai este de mult un lux, a devenit un important element de siguranţă, mai ales pe vreme caniculară. Din păcate, la Sandero, aerul condiţ ionat este disponibil doar la versiunile Laureate şi Privilege. La celelalte nu poate fi comandat nici măcar opţional.




2 comentarii:

alex spunea...

singurul lucru nasol la sandero este faza cu aerul conditionat in rets sa speram ca va avea acelasi noroc ca si loganul normal.

tomi spunea...

cam asa e,, daca vrei si aer conditionat mai dai 1000 euro,, ca na,, asa e la romani,, in rest,,, isi merita banu pt ceea ce e:)