Sorteaza doar ce te intereseaza:

Bancuri

Top of Page

luni, 7 iulie 2008

Scapati de bolile verii cu fructe si legume

Fructe si porumb
209
Soare, mare, caldura. Sunt doar cateva dintre beneficiile pe care le aduce anotimpul calduros. Vara aduce totodata o multime de fructe si legume, toate numai bune pentru organismul nostru. Fructele de padure, bogate in antioxidanti care protejeaza impotriva cancerului, rosiile si ardeii grasi, sursa bogata de vitamina C, pestele sau salatele de legume si fructe, toate ne sunt la indemana in sezonul care tocmai a venit. Specialistii site-ului www.webMD.com ne dau cateva sfaturi de alimentatie care ne ajuta sa prevenim afectiunile care ne dau batai de cap vara.
Piele degradata
Cauze. Vara este anotimpul in care pielea necesita o ingrijire speciala. Apa sarata din mare sau clorul din piscine deterioreaza pielea si o face sa aiba un aspect neplacut. Muscaturile de insecte sau arsurile solare sunt deasemenea daunatoare sanatatii pielii.
Ce sa mancam?
Fructele si mai ales fructele de padure (zmeura, afinele, capsunile) sunt bogate in vitamina C si antioxidanti si protejeaza pielea. Exista si alte alimente cu rol protector, precum carnea slaba (care contine aminoacizi, proteine animale), fasolea, alunele, nucile, semintele, care protejeaza unghiile, parul si pielea.
Hidratarea este foarte importanta pentru ingrijirea pielii. Se recomanda consumul unei cantitati mari de lichide pe parcursul verii (3-4 litri pe zi).

Este foarte importanta inlocuirea sarurilor minerale pierdute prin transpiratia excesiva, in special calciul, care poate fi suplimentat din lactate (iaurt, lapte de capra sau vaca).
Par degradat
Cauze. Caldura si expunerea excesiva la soare, apa sarata sau clorinata, sunt factori favorizanti ai degradarii parului si unghiilor.
Ce sa mancam?
Carnea slaba, pestele, fructele de mare (in special crevetii), salata de fasole, sunt bogate in proteine, care dau sanatate parului. Fibrele, iaurtul si avocado (bogat in vitamina B5), ficatul si ouale (bogate in vitamina B8), cerealele, alunele, semintele (bogate in acid folic), laptele si iaurtul (bogate in calciu si alte saruri minerale), toate aceste alimente protejeaza impotriva caderii si degradarii parului
Crampele musculare
Cauze. Crampele musculare sunt consecinta deshidratarii si exercitiului fizic exagerat.
Ce sa mancam?
Sucurile cu un continut bogat in saruri (sucurile pentru sportivi), sunt cele mai indicate. De asemenea exista mai multe alimente cu un continut bogat in saruri, in special potasiu: bananele, stafidele, cartofii si spanacul.
Cititi acest articol in intregime.
Sursa: Click!

Niciun comentariu: